Bajki, baśnie i LearningApps
Autorzy: Aleksandra Cirocka , Magdalena Czajka, Klaudia Klebba
Temat zajęć: Bajki, baśnie które znamy.
Czas realizacji: 40-60 minut
Grupa wiekowa: 4-5 latki
Cele ogólne:
-rozpoznanie postaci z bajek za pomocą wylosowanych rekwizytów
- kształtowanie spostrzegawczości i skojarzeń podczas odgadywania tytułu bajek,
-utrwalenie sprawności z układaniu bajek
Cele szczegółowe:
-dziecko: wie z jakiej bajki pochodzi dany przedmiot, kojarzy fragmenty bajek z tytułem
-potrafi skojarzyć cechy charakteru z daną postacią z bajki
- potrafi wcielić się w role postaci bajkowej, wypowiedzieć się na określony temat
Metody pracy: słowna: wiersz i fragmenty bajek
Oglądowa: puzzle,książeczka
Czynna: rozpoznawanie przedmiotów z bajek, elementy dramy „wcielenie się w role”, śpiew piosenek
Przebieg zajęć:
1. Zapoznanie się z tematem :
Omówienie różnych bajek.
Każde dziecko opowiada, jaką bajkę lubi najbardziej i dlaczego.
2. Zabawa z rekwizytami: na podstawie wylosowanych z worka przedmiotów dzieci odgadują tytuł baśń
Dzieci losują rekwizyty które są wcześniej przygotowane przez nauczyciela i odgadują z jakiej są one bajki.
Następnie każdy uczeń dostaje kartę pracy na której musi dopasować postać z bajki do rekwizytu.
3. Słuchanie wiersza J.Huszczy pt. „Skarga książki”. Następnie rozmowa na temat treści wiersza oraz szanowania książek.
4. Układanie puzzli z ilustracjami z bajek.
Nauczyciel rozdaje uczniom puzzle i następuje czas w którym dzieci układają postaci z bajek.
5. Słuchanie czytanych fragmentów bajek -po usłyszanym fragmencie uczniowie odgadują co to była za bajka.
6. Kto najbardziej realnie wcieli się w role z bajki.
Nauczyciel dzieli uczniów na grupy po czym uczniowie w grupach odgrywają scenki z bajek.
7. Zajęcia przeprowadzamy z użyciem LearningApps
Z użyciem aplikacji ‘’ z miłości do gargamela’’
Dzieci będą mogły oglądać bajkę i odpowiadać na pytania nawiązujące do filmu.
link do aplikacji :https://learningapps.org/display?v=pk0whobhn20
Część końcowa: zakończenie: wspólne zaśpiewanie piosenki.
Komentarze
Prześlij komentarz