Bajki, baśnie i LearningApps

Autorzy: Aleksandra Cirocka , Magdalena Czajka, Klaudia Klebba


Temat zajęć: Bajki, baśnie które znamy.

Czas realizacji: 40-60 minut

Grupa wiekowa: 4-5 latki


Cele ogólne:

-rozpoznanie postaci z bajek za pomocą wylosowanych rekwizytów

- kształtowanie spostrzegawczości i skojarzeń podczas odgadywania tytułu bajek, 

-utrwalenie sprawności z układaniu bajek


Cele szczegółowe: 

-dziecko: wie z jakiej bajki pochodzi dany przedmiot, kojarzy fragmenty bajek z tytułem

-potrafi skojarzyć cechy charakteru z daną postacią z bajki

- potrafi wcielić się w role postaci bajkowej, wypowiedzieć się na określony temat


Metody pracy: słowna: wiersz i fragmenty bajek

Oglądowa: puzzle,książeczka 

Czynna: rozpoznawanie przedmiotów z bajek, elementy dramy „wcielenie się w role”, śpiew piosenek


Przebieg zajęć:

 1. Zapoznanie się z tematem :

 Omówienie różnych bajek.  

Każde dziecko opowiada, jaką  bajkę lubi najbardziej i dlaczego. 

2. Zabawa z rekwizytami: na podstawie wylosowanych z worka przedmiotów dzieci odgadują tytuł baśń

Dzieci losują rekwizyty które są wcześniej przygotowane przez nauczyciela i odgadują z jakiej są one bajki.

Następnie każdy uczeń dostaje kartę pracy na której musi dopasować postać z bajki do rekwizytu.

3. Słuchanie wiersza J.Huszczy pt. „Skarga książki”. Następnie rozmowa na temat treści wiersza oraz szanowania książek.

4. Układanie puzzli z ilustracjami z bajek.

Nauczyciel rozdaje uczniom puzzle i następuje czas w którym dzieci układają postaci z bajek.

5. Słuchanie czytanych fragmentów bajek -po usłyszanym fragmencie uczniowie odgadują co to była za bajka.

6. Kto najbardziej realnie wcieli się w role z bajki.

Nauczyciel dzieli uczniów na grupy po czym uczniowie w grupach odgrywają scenki z bajek.

 7. Zajęcia przeprowadzamy z użyciem LearningApps

Z użyciem aplikacji ‘’ z miłości do gargamela’’

Dzieci będą mogły oglądać bajkę i odpowiadać na pytania nawiązujące do filmu.

link do aplikacji  :https://learningapps.org/display?v=pk0whobhn20


Część końcowa: zakończenie: wspólne zaśpiewanie piosenki.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wprowadzenie litery K, k na podstawie wyrazu KOT

STOP UZALEŻNIENIOM! UŻYWKOM MÓWIĘ NIE.