Poznajemy podstawy psychologii rozwojowej.

Autorzy: Ewelina Treder, Klaudia Bert


 

Konspekt zajęć z psychologii rozwojowej.


Temat zajęć: Poznajemy podstawy psychologii rozwojowej.


Cel główny: Zainteresowanie uczniów tematem psychologii. 

Przedstawienie tego, że psychologia rozwojowa jest ważną częścią naszego życia. 


Odbiorcy: Uczniowie klas podstawowych VII-VIII


Cele operacyjne: 

  • uczeń poznaje podstawowe pojęcia dotyczące psychologii rozwojowej

  • wie czym zajmuje się psychologia rozwojowa

  • tworzy quizy o psychologii rozwojowej za pomocą witryny wordwall 

  • zabawa w nauczycieli (przedstawianie i tłumaczenie swoich prac- mini wykłady) 


Materiały: 


  1. Poszukiwanie przez uczniów w internecie wyjaśnienia pojęć, tworzenie wykładu za pomocą zebranych materiałów.

  2. Gra pokazowa- nauczyciel przedstawia jak wyglądać na stworzona gra, która jest dopełnieniem wykładu.

https://wordwall.net/play/2239/049/640?fbclid=IwAR1X0ixdS7Jav8WV8n-FTejU6oRkqS3J6ViZzd5K6NBbDCla8UXlUbVv0Y0

  1. Stworzone przez uczniów gry. 

  2. Projektor, komputery.

      5)Praca w grupach

      6)Tworzenie wykładów 

      7) Witryna Wordwall.



Przebieg zajęć:


  1. Krótkie zapoznanie się z tematem psychologii rozwojowej

  2. Podział klasy na grupy (2-3 osoby) - każda grupa zajmuje się wybranym pojęciem: 

  3. Klasa podzielona na 11 grup- każda grupa wybiera lidera, który przedstawi grupie wylosowane pojęcie.

  4. Losowanie pojęcia przez grupę: 

-Konstruktywizm

-koncepcja Freuda

-okres prenatalny 

-okres wczesnego dzieciństwa

-okres średniego dzieciństwa 

-okres późnego dzieciństwa 

-okres adolescencji

-wiek dorastania i późnej adolescencji

-okres wczesnej dorosłości

-okres średniej dorosłości 

-okres późnej dorosłości 

  1. Opracowanie pojęcia za pomocą internetu, tworzenie gier w witrynie wordwall,. 

  2. Każda grupa urządza krótką pogadankę na temat wylosowanego pojęcia, tworzą gre dla sprawdzenia pozostałej części i klasy. Możliwość stworzenia prezentacji i przedstawienia na wykładzie. 

  3. Uczniowie sprawdzają swoją wiedzę za pomocą gry, każdy uczeń gra na telefonie, internet udostępniony ze szkoły. 

  4. Przedstawienie wyników gry. 

  5. Omówienie pojęć trudnych i niezrozumiałych.

  6. Omówienie co w lekcji się podobało, jakie tematy zaciekawiły uczniów. 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wprowadzenie litery K, k na podstawie wyrazu KOT

STOP UZALEŻNIENIOM! UŻYWKOM MÓWIĘ NIE.

Bajki, baśnie i LearningApps