Zagrożenia społeczne w okresie dojrzewania

Autor: Julia Wanta, Natalia Gruba


Scenariusz zajęć dla młodzież


Grupa wiekowa: klasy VI-VII

Czas realizacji zajęć: 60 min 

Temat zajęć: Zagrożenia społeczne w okresie dojrzewania.


Cel operacyjny:

-Profilaktyka młodzieży 


Po lekcji uczeń/uczennica:

-zna zagrożenia, które może napotkać ze strony otoczenia

-zna zagrożenia płynące ze stosowania używek (alkohol, narkotyki, dopalacze)

-wie jakie są konsekwencje prawne wynikające z niewłaściwego postępowania

-potrafi być asertywny wobec niechcianych propozycji 



Materiały

-film dotyczący zagrożeń wynikający ze stosowania alkoholu, narkotków itp. https://www.youtube.com/watch?v=kDVJrgOP4V0

-projektor, laptop

-telefon/tablet/laptop z dostępem do internetu

-ćwiczenie na temat asertywności z użyciem kartki i długopisu

-zadanie “Milionerzy” https://learningapps.org/display?v=pfjc4jtyk20

-kartka, długopis


Przebieg zajęć:


1. Uczniowie poznają temat zajęć oraz ich cel.

2. Uczniowie oglądają na  projektorze film dotyczący zagrożeń ze strony używek.

3. Uczniowie przedstawiają konsekwencje prawne jakie już znają po spożywaniu alkoholu i innych substancji odurzających. a następnie nauczyciel przedstawia takie których uczniowie nie znali.

4. Uczniowie wykonują zadanie na temat asertywności.

Uczniowie podzielą kartkę na pół. Po jednej stronie napiszą "Ja jako człowiek", a po

drugiej "Ja jako pracownik". W każdej ze stron uczniowie wypisują po 15 zalet/umiejętności kierując się własnymi przekonaniami.

Na koniec odpowiedź na pytanie "Za co się lubię"

Uczniowie zastanowią się czy mają cechy, których nie lubią a następnie zamienią te "wady" w opór/zalety, które mogą wykorzystać będąc asertywnym. 

5. Uczniowie wykonują na swoich telefonach quiz dotyczący konsekwencji prawnych oraz ogólnych wiadomości dotyczących alkoholu i narkotyków.



















Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wprowadzenie litery K, k na podstawie wyrazu KOT

STOP UZALEŻNIENIOM! UŻYWKOM MÓWIĘ NIE.

Bajki, baśnie i LearningApps