Uczymy nauczycieli zdalnego nauczania
Scenariusz prowadzenia nauczania online przez nauczycieli
Autorzy: Sylwia Łabędzka, Aleksandra Galas
Temat: Nowoczesne nauczanie przez aplikacje
Czas realizacji: 120 min
Grupa wiekowa: dorośli
Cele zajęć:
Poznanie nowych metod pracy
Nauka obsługi nowych aplikacji
Nauka dzieci pracy w grupach w sposób online
Możliwość korzystania z aplikacji w celu urozmaicenia zajęć
Formy i metody pracy:
praca w grupach
praca indywidualna
Materiały:
komputer z internetem
projektor
pracownia komputerowa w szkole
Przebieg zajęć:
Czynności porządkowe. Przywitanie i zapoznanie się z grupą. Następnie podzielenie uczestników na grupy i zapoznanie z tematem.
Faza realizacyjna:
Wprowadzenie dorosłych w temat. Przedstawienie, na czym polega praca w aplikacji, z której będą korzystać.
Prowadzący zapoznaje kursantów z możliwościami, które daje aplikacja.
Prowadzący przedstawia korzyści płynące z korzystania z aplikacji podczas zajęć z uczniami.
Kursanci dowiadują się w jaki sposób działają wybrane aplikacje i jak z nich mogą korzystać. (prezentacja)
Kursanci wykonują własne zadania w celu zdobycia praktycznej wiedzy na temat aplikacji, których opis znajduje się poniżej.
1 Zadanie:
Prowadzący prezentuje i tłumaczy jak działa każda z poniższych aplikacji. Następnie zleca wykonanie zadań na dowolny temat w każdej z aplikacji.
Learning Apps (aplikacja, w której możemy wykonywać krzyżówki, gry edukacyjne itp)
Przykładowe zadania: https://learningapps.org/display?v=pn31hg7yc20
https://learningapps.org/display?v=p4k6rq8vc20
2 Zadanie:
Prezentacja możliwości następnej aplikacji. Zlecenie przez prowadzącego podzielenia się w grupy dwuosobowe i zrealizowanie zadania w aplikacji.
Kahoot! (aplikacja, w której możemy tworzyć quizy. W ten sposób nauczyciele mogą przeprowadzać testy)
Przykładowe zadanie: https://create.kahoot.it/details/geograia/5f928339-f3a5-4260-b3d2-368d8c585618
3 Zadanie:
Pokazanie przez prowadzącego możliwości aplikacji Canva i zapoznanie z nią kursantów.
Canva https://www.canva.com/design/DAD9KcIp-mw/9wRsthDUKEqEoKxsk_KpMw/edit
https://www.canva.com/design/DAD9KrK3pX0/r0qjIaaulzSHNqPXbYl73g/edit
Podsumowanie zajęć:
Sprawdzenie wiedzy kursantów przez prowadzącego.
Zadanie sprawdzające będzie polegało na opowiadaniu na poniższe pytania:
Co daje nauczanie online ?
Czy aplikacje są przydatną formą nauki ?
Czy aplikacje będą używane przez kursantów w przyszłości?
Komentarze
Prześlij komentarz