Uczymy nauczycieli zdalnego nauczania


 Scenariusz prowadzenia nauczania online przez nauczycieli


Autorzy: Sylwia Łabędzka, Aleksandra Galas

Temat: Nowoczesne nauczanie przez aplikacje

Czas realizacji: 120 min

Grupa wiekowa: dorośli


Cele zajęć:

  • Poznanie nowych metod pracy 

  • Nauka obsługi nowych aplikacji

  • Nauka dzieci pracy w grupach w sposób online

  • Możliwość korzystania z aplikacji w celu urozmaicenia zajęć 


Formy i metody pracy:

  • praca w grupach

  • praca indywidualna 


Materiały:

  • komputer z internetem

  • projektor 

  • pracownia komputerowa w szkole


Przebieg zajęć:

Czynności porządkowe. Przywitanie i zapoznanie się z grupą. Następnie podzielenie uczestników na grupy i zapoznanie z tematem.


Faza realizacyjna:

  1. Wprowadzenie dorosłych w temat. Przedstawienie, na czym polega praca w aplikacji, z której będą korzystać. 

  2. Prowadzący  zapoznaje kursantów z możliwościami, które daje aplikacja. 

  3. Prowadzący przedstawia korzyści płynące z korzystania z aplikacji podczas zajęć z uczniami. 

  4. Kursanci dowiadują się  w jaki sposób działają wybrane aplikacje i jak z nich mogą korzystać. (prezentacja)

  5. Kursanci wykonują własne zadania w celu zdobycia praktycznej wiedzy na temat aplikacji, których opis znajduje się poniżej.

1 Zadanie:

 Prowadzący prezentuje i tłumaczy jak działa każda z poniższych aplikacji. Następnie zleca wykonanie zadań na dowolny temat w każdej z aplikacji.   

Learning Apps (aplikacja, w której możemy wykonywać krzyżówki, gry edukacyjne itp)

Przykładowe zadania: https://learningapps.org/display?v=pn31hg7yc20

                                     https://learningapps.org/display?v=p4k6rq8vc20

2 Zadanie:

Prezentacja możliwości następnej aplikacji. Zlecenie przez prowadzącego podzielenia się w grupy dwuosobowe i zrealizowanie zadania w aplikacji. 

Kahoot! (aplikacja, w której możemy tworzyć quizy. W ten sposób nauczyciele mogą przeprowadzać testy)

Przykładowe zadanie: https://create.kahoot.it/details/geograia/5f928339-f3a5-4260-b3d2-368d8c585618



3 Zadanie:

Pokazanie przez prowadzącego możliwości aplikacji Canva i zapoznanie z nią kursantów.

Canva https://www.canva.com/design/DAD9KcIp-mw/9wRsthDUKEqEoKxsk_KpMw/edit

https://www.canva.com/design/DAD9KrK3pX0/r0qjIaaulzSHNqPXbYl73g/edit


Podsumowanie zajęć:

Sprawdzenie wiedzy kursantów przez prowadzącego. 

Zadanie sprawdzające będzie polegało na opowiadaniu na poniższe pytania:

  1. Co daje nauczanie online ?

  2. Czy aplikacje są przydatną formą nauki ?

  3. Czy aplikacje będą używane przez kursantów w przyszłości?



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wprowadzenie litery K, k na podstawie wyrazu KOT

STOP UZALEŻNIENIOM! UŻYWKOM MÓWIĘ NIE.

Bajki, baśnie i LearningApps