Pan jeż

 


Autorka: Klaudia Wieczorek

Temat zajęć: Pan jeż

Czas realizacji: 45 min.

Grupa wiekowa: Przedszkole


Cele operacyjne

Cele ogólne:

- zapoznanie dzieci z wybranym zwierzęciem leśnym (jeż)

- rozwijanie motoryki dużej i małej

Cele szczegółowe:

- dziecko rozwiązuje zagadkę

- dziecko prawidłowo dopasowuje do zwierzęcia: cechy charakterystyczne, miejsce zamieszkania, pokarm.

- dziecko potrafi poruszać się po klasie na czworaka

- dziecko potrafi malować na wyznaczonym polu

- dziecko potrafi określić swój nastrój


Metody:

praktyczna,

poglądowa

Formy:

indywidualna,

grupowa

Środki: Zagadka, wierszyk, obrazki jeża, rekwizyty z cechami charakterystycznymi jeża, z miejscem zamieszkania i z pokarmem, obrazki z konturem jeża, kredki, farby, plastelina, żywe rośliny, laptop, rzutnik

Przebieg zajęć:


Zagadka na rozpoczęcie zajęć:

- W liściach się zazwyczaj kryje, choć ma igły, to nie szyje. Co to takiego?

Dzieci zgadują jakie to zwierzę, gdy mają problem nauczyciel im podpowiada.


Następnie prowadząca czyta wierszyk pt. “Jeż” i pokazuje obrazki dotyczące treści wierszyka.

Jeż

Krótkie nóżki, długi ryjek,

ostre kolce ciało kryją.

Ach, cóż to za groźny zwierz?

To jest jeż, malutki jeż.

Węszy noskiem w lewo, w prawo,

to pod listkiem, to pod trawą,

gdzie się kryje dobry łup.

Drepcze mały jeż – tup, tup.

Drepcze poprzez lasu gąszcze,

łapie myszy, węże, chrząszcze...

Gdy zimowe przyjdą dni,

zagrzebany w liściach śpi.


Po przeczytaniu wierszyka dzieci dostają od nauczyciela obrazek jeża i starają się opisać jego wygląd. Gdy dzieci mają problem z opisem nauczyciel im pomaga.


Następnie do obrazka jeża dzieci dopasowują rekwizyty z jego:

- cechami charakterystycznymi (kolce)

- miejscem zamieszkania (ściółka, liście, las)

- pokarmem (chrząszcze, myszy)

Dzieci wybierają rekwizyty z koszyka.


Następnie odpalany jest “Mini Quiz” przedszkolaki odpowiadają na pytania do tematu. Quiz zostaje odpalony za pomocą rzutnika przez link z aplikacji kahoot. Dzieci wspólnie odpowiadają. https://create.kahoot.it/details/b0bb8ee1-0f88-4708-8b9a-de25a7ac1dd0


Po quizie odbywa się zabawa ruchowa „Norki jeży”

Nauczyciel rozkłada po sali rozłożone obręcze “norki”. W każdej z nich siedzi jedno dziecko. W rytmie melodii dzieci poruszają się na czworaka między “norkami”. Gdy muzyka ucichnie każdy “jeżyk” musi wrócić do norki.


Po zabawie ruchowej dzieci wykonują prace plastyczne. Dzieci dostają kontur jeża. Prace tworzą z dostępnych materiałów plastycznych.

Zakończenie zajęć - dzieci dostają słoneczka na których rysują buzię odzwierciedlającą ich nastrój w tym momencie.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wprowadzenie litery K, k na podstawie wyrazu KOT

STOP UZALEŻNIENIOM! UŻYWKOM MÓWIĘ NIE.

Bajki, baśnie i LearningApps