Warsztaty zajęć z okazji Dnia Babci i Dziadka

 




A utorki: Karolina Stanka i Weronika Sigda

 Scenariusz dla Szkoły Podstawowej nr 2 w Pruszczu Gdańskim

Warsztaty zajęć z okazji Dnia Babci i Dziadka



Temat zajęć: Dzień Babci i Dziadka

Czas realizacji: 90-180 minut

Grupa wiekowa: klasy 5-8 klasy podstawowej

Cele operacyjne:

  • Uczeń/uczennica dba o swoje stanowisko pracy.

  • Uczeń/uczennica potrafi pobrać aplikację i skanować kody QR.

  • Uczeń/uczennica potrafi pracować samodzielnie i w grupie.

  • Uczeń/uczennica potrafi rozwiązać tematyczną krzyżówkę.

  • Uczeń/uczennica wykazują się kreatywnością.

  • Uczeń/uczennica przygotowuje plakat dla Babci i Dziadka.



Formy i metody pracy:

  • praca ze smartfonem w aplikacji: goqr.me

  • praca w grupach i praca samodzielna

  • zbieranie materiałów

  • edukacja kulinarna



Materiały:

  • smartfon i komputer z dostępem do Internetu

  • produkty do pieczenia babeczek

  • kredki, markery, długopisy, farbki, kolorowe kartki.

  • instrukcje do wykonywanych zadań.



Przebieg zajęć (po zapoznaniu się z instrukcjami):

  1. Nauczyciel dzieli uczniów na grupy 2 osobowe.

  • Dzieci zbierają się przy swoich stanowiskach, następnie za pomocą smartfona odczytują na podstawie kodu QR jakie produkty i narzędzia kuchenne powinni przynieść z kącika kuchennego.

  • Następnym zadaniem uczniów jest odczytanie kolejnego kodu QR, który wskazuje smak babeczki jaki mają upiec.

  • Po upieczeniu babeczek każda grupa dekoruje babeczki według swojej wyobraźni.

  • Następnie uczniowie pakują swoje babeczki w folie dekoracyjną.

SMAKI BABECZEK















POTRZEBNE NARZĘDZIA KUCHENNE













  1. Po przygotowaniu babeczek uczniowie przechodzą do rozwiązywania krzyżówek. Każda krzyżówka jest przygotowana tematycznie – z okazji Dnia Babci i Dziadka.

  • Uczniowie otrzymują od nauczycieli przygotowane krzyżówki, które muszą rozwiązać.

  • Jedna osoba z grupy szuka informacji w „dzienniczku informacji” a druga wpisuje hasła do krzyżówki.

  • Po rozwiązaniu krzyżówki uczniowie dyskutują o hasłach, które im wyszły.

  • W dalszej części dyskusji uczniowie przypisują otrzymane cechy (hasła) do swoich Dziadków.



  1. Po wykonaniu krzyżówki nauczyciel prosi ucznia o wykonanie samodzielnego plakatu z okazji Dnia Babci i Dziadka.

  • Każdy uczeń/uczennica kompletuje potrzebne przybory na swoim stanowisku.

  • Uczniowie projektują plakaty według swojej wyobraźni.

  • Następnie nauczyciel razem z uczniami wiesza wykonane plakaty na tablicy w swojej klasie.



  1. Uczniowie wraz z nauczycielem uczą się piosenki z okazji Dnia Babci i Dziadka.



Wyczaruję dla babuni suknię z kropel rosy,

S zal z obłoczków, wstążkę z tęczy
Wplotę Jej we włosy.

Ref: Babciu, droga Babciu
To wszystko dla Ciebie
Babciu, droga Babciu
Bardzo kocham Ciebie.

Namaluję Dziadziusiowi rybek pełną rzekę,
Koszyk grzybów, działkę z domkiem
Pieska na pociechę.

Ref: Dziadziu, drogi Dziadziu
To wszystko dla Ciebie
Dziadziu, drogi Dziadziu
Bardzo kocham Ciebie.

https://www.youtube.com/watch?v=PbXwYRGSbkU&feature=emb_logo





PODSUMOWANIE DNIA:



  • Uczniowie nauczyli się pracować zarówno w grupach jak i samodzielnie.

  • Poszerzyli swoje zdolności kulinarne.

  • Nauczyli się śpiewać piosenki z okazji Dnia Babci i Dziadka.

  • Umiejętnie opanowali pracę na smartfonie odczytując kody QR.

  • Wspólnie świętowali Dzień Babci i Dziadka.






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wprowadzenie litery K, k na podstawie wyrazu KOT

STOP UZALEŻNIENIOM! UŻYWKOM MÓWIĘ NIE.

Bajki, baśnie i LearningApps